FINAL DE CURS 2020-21

Els alumnes de 4t d'ESO han fet un vídeo per reflexionar juntament amb alumnes i professors sobre aquest curs marcat per la COVID-19.

Aquest ha estat segurament el curs més complicat per a tots els implicats en el món de l'educació. Des dels més petits fins als més grans han fet un gran esforç per complir totes les mesures restrictives imposades pels Departaments d'Educació i Salut.

Cal recordar la gran tasca de tots els professionals: docents, personal d'administració i serveis, personal de neteja, monitors/es de menjador, cuiners, personal de manteniment i tots els que han col·laborat que la nostra escola durant aquest curs escolar hagi pogut mantenir-se oberta dia rere dia.
Un enorme agraïment als pares i mares per ajudar i cooperar amb l'escola i garantir que totes les indicacions marcades es complissin. Per facilitar-nos allò que semblava impossible.

Per últim, un fort aplaudiment per als nostres alumnes, ells han estat la principal raó per la qual tots hem col·laborat, ens han donat, en moltes ocasions, energia per poder seguir endavant amb el curs.

Esperem retrobar-nos al setembre amb les piles carregades, tot i que encara sigui amb algunes mesures restrictives... ara ja sabem que podem superar-les.

Gràcies i molt bon estiu.

excursions a educació primària

Durant aquest tercer trimestre, els alumnes d’educació primària, hem pogut gaudir d’un dia d’excursió. Aquí teniu un petit resum de totes les activitats que han realitzat cada curs.
El dia 24 de maig, els alumnes de primer van anar a la platja de Cambrils. Allà van realitzar diferents activitats per tal de convertir-se en autèntics pirates! Jocs de força, d’agilitat, de trobada del tresor…
S’ho van passar molt bé gaudint d’un dia diferent fora de l’escola!

D’altra banda, pel que fa als alumnes de segon, el passat dia 25 de maig van anar a visitar el Museu d’Alcover.
Allà, en grups bombolla, van fer tres tallers:
- El secret de la Llacuna.
- El peix pedra.
- L'església.
Va ser una excursió molt bonica on van poder aprendre moltes coses noves i es van divertir d’allò més.

Pel que fa als alumnes de Cicle Mitjà, els nens i nenes de tercer de primària van visitar Pratdip el passat dia 11 de Maig. Allà, van poder descobrir els racons més curiosos del poble i, a la vegada, gaudir de la natura caminant per la muntanya per, finalment, visitar l’ermita.
Va ser una experiència d’allò més enriquidora.

Els alumnes de quart, el dia 5 de Maig, van poder endinsar-se dins de la Tàrraco romana fent una visita a les muralles i descobrint tots els detalls que aquesta amaga.
Va ser super interessant!

Seguidament, els alumnes de cinquè van passar un dia d’aventura a “Jungle Trek”. S’ho van passar d’allò més bé fent circuits pels arbres i tirant-se per les tirolines!

Finalment, els nens i nenes de sisè van gaudir d’un fantàstic dia al Nàutic de Salou, on van poder practicar alguns esports aquàtics tan divertits com kayak doble o pàdel surf.

Els que tots els alumnes poden assegurar i tenen en comú és, que després de tot el viscut, el poder realitzar un dia d’activitats fora de l’escola els va omplir d’il·lusió i felicitat de poder compartir un dia diferent amb els companys i professors.

EXCURSIONS A EDUCACIÓ Infantil

Durant aquest any a Educació Infantil no hem pogut gaudir de les especials sortides i excursions típiques. Però finalment sembla que el maleït virus ens ha donat permís per poder fer una excursió durant aquest tercer trimestre.

LES JOGUINES, ELS PIRATES I ELS GEGANTS

El 4 de maig vam fer la primera excursió del curs. Vam anar al CIRC de Cal Mata a Safoires, per apropar-nos al món del circ. Allí ens vam trobar a dos pallassos molt divertits, el Trip i el Trap. Sota la carpa del circ vam poder experimentar diferents tècniques i finalment vam gaudir d’un espectacle molt divertit. Ens ho vam passar pipa!!

ELS COALES, LES CUCAFERES I LES SIRENES

El dimarts 11 de maig vam marxar d’excusió. Vam passar tot el dia a la platja de Cambrils, amb activitats dirigides de la casa de colònies La Marinada. Tots convertits en pirates, vam descobrir la platja i els seus elements amb una gran Gimcana. Va ser un dia molt complert.

ELS SUPERHEROIS, ELS PANDES I ELS UNICORNS

El dijous 13 de maig vam anar d'excursió a l’ Aquàrium de Barcelona. Allí vam poder descobrir la vida que s’amaga sota el mar fent una visita guiada per 21 aquaris mediterranis i tropicals. També vam participar en el Teatre Interactiu Científic del “Viatge al País de Marmarà” on una nena anomenada Mariel ens va explicar moltes coses dels animals que viuen al fons del mar.

fi del projecte h2o

Aquest tercer trimestre hem començat un nou projecte: H2O
Cada dia hem après coses noves sobre l’aigua, com estalviar-la i quines característiques té.
Tot va començar el dia que vam trobar un rètol amb un codi misteriós: H2O
Com que no sabíem que era i volíem conèixer que significava, vam començar per respondre les grans preguntes que els nostres mestres ens havien preparat:
- D’on ve l’aigua?
- Quan s’acabarà l’aigua?
- Per què no podem beure aigua del mar?
- Per què l’aigua mulla?

El que més ens ha agradat ha estat experimentar amb el sabor, l’olor i el color de l’aigua. Ens pensàvem que feia olor, que tenia sabor i que era de color blau... però amb els experiments hem descobert que no és així. L’aigua és: incolora, inodora i insípida.
També vam descobrir que l’aigua podia canviar d’estat si li posem fred o calor, podia ser sòlida líquida, o gasosa. Tot això ho anàvem treballant en el nostre diari de reflexió, que ens servia per anar anotant el nostre aprenentatge.

Durant aquest projecte ens hem conscienciat de l’estalvi d’aigua, és importantíssim no malgastar-la.
Per concloure el projecte vam poder observar quines diferències hi havia entre una planta que es regava i una que no.
Hem acabat el projecte amb la rutina de pensament responent de nou les grans preguntes i autoavaluant-nos mitjançant una rúbrica per saber com havíem treballat durant el nostre projecte.
Ens ho hem passat molt bé, hem descobert moltes coses i de ben segur que ara podem ajudar-nos més entre nosaltres

Les Olimpíades escolars de Reus 2021 no s'aturen

Després de la 38a edició de les Olimpíades l'any 2020 cancel·lades per la pandèmia el Consell Esportiu del Baix Camp ha decidit portar endavant unes olimpíades totalment diferents enfocades als nens i nenes de 5è i 6è de primària.

Aquest nou format ha estat molt encertat pel que fa a la conservació de l'esperit de l'olimpíada, els valors esportius de l'esport, del joc net, del treball en equip, del sentit de la pertinença al mateix centre educatiu i de la superació personal. La Covid ha provocat canvis que fan participar tots els alumnes de la classe independentment si practiquen esport en el seu temps lliure o no de forma conjunta. Això ha realçat el sentiment de grup classe dels 8 grups bombolla treballant dos àmbits; l'àmbit cultural amb el concurs literari: Redacció- Opinió - Recerca i el concurs artístic: Dibuix- Collage- Mascota i l'àmbit esportiu amb la gravació de la realització d'una activitat esportiva del grup.

Durant la fase classificatòria la classe de 5è C va aconseguir un lloc a la fase final que van competir amb 3 grups bombolla d'altres centres escolars durant una bonica jornada al Pavelló Olímpic de la nostra ciutat.

Finalment, el dijous dia 3 de juny hem rebut la visita del regidor d'esports Josep Cuerba, el president del CEBC Ernest Aymamí Huguet i part de l'equip directiu de la nostra escola per realitzar la entrega de medalles als protagonistes.