Erasmus a Santa Flavia 2024

Clari, Blanca, Aina com va anar?

Clari: Jo vaig participar en l’Erasmus cap a Sicília, i vull explicar-vos la meva opinió sobre l’acollida de les famílies i el menjar.

Les famílies van ser amables, acollidores, i ens van fer sentir molt a gust i com a casa. També ens portaven a fer activitats divertides amb els altres companys per gaudir encara més de l’experiència.

Jo crec que tots pensem igual: estem molt contents de com ens han fet sentir les famílies!

També ens van fer tastar molts plats típics, tant dolços com salats. El menjar és molt diferent del menjar a casa nostra, però original i bo alhora.

En conclusió, estic molt agraïda de tot el que les famílies han fet per nosaltres, tant per l’acollida com pel menjar.

Aina: Jo us parlaré de quan vam anar d’excursió a Palerm. Aquell dia el vam començar visitant la Catedral de Palerm, on vam poder comprar alguns records i vam estar una bona estona dins perquè va començar a ploure molt.

Tot seguit l’autobús ens va venir a buscar i ens va deixar a les portes del teatre Massimo.

Un teatre molt elegant i amb molta història, on vam poder visitar diverses sales on hi havia hagut gent important i fins i tot vam veure una sala que, si et posaves al centre, semblava que parlessis amb un micro. Quan vam sortir del teatre, encara plovia una mica i vam decidir anar a una botiga de records, una botiga de LEGOS i una llibreria.

Després de menjar, vam visitar una galeria d’art i tot seguit el museu de les marionetes on ens van explicar el seu origen i també vam poder veure una representació d’una història típica.

Amb el museu de les marionetes va acabar el nostre dia i vam tornar cap a la casa dels nostres companys italians a menjar un bon sopar.

Blanca: Divendres vam anar a Mozia i a Mazara del Vallo. La veritat és que aquell dia no ens va fer molt bon temps, però igualment vam continuar fent les activitats.

A Mozia vam anar amb vaixell des de Marsala, però primer vam haver d’agafar l’autobús, que  va ser un viatge llarg. Una vegada a Marsala, vam agafar el vaixell que ens va portar fins a un petit port de Mozia. Des d’allí vam anar a esmorzar.

Deu minuts després vam entrar al museu on vam veure una escultura, la qual una guia ens va explicar que l’havien trobat baix terra, sense el cap i que no estaven segurs que el cap que porta ara fos el seu, però li van posar perquè el van trobar a pocs metres del cos. Quan vam acabar de veure el museu vam anar fora, on ens vam dirigir fins a una espècie de piscina natural que ens va explicar que abans la feien servir i que al voltant d’ella hi havia tres temples, en els que encara es poden veure una mica les ruïnes.

Després vam tornar a agafar el vaixell que ens va portar de volta a Marsala. Quan vam arribar, va començar a ploure, i així vam entrar a l’autobús i ens vam dirigir a un lloc cobert per a poder dinar.

Vam estar com uns 20 minuts dinant, però el temps no ens va canviar, així vam tornar a l’autobús i des d’allí ens vam dirigir a un altre museu.

En aquell museu també vam veure una escultura, la qual la guia també ens va explicar la seva història. Ens va dir que aquella escultura la van trobar a un riu però que primer van trobar una part d’ella que va ser una de les cames i després van trobar el cos. Seguidament, vam anar a una sala on hi havia cadires, i ens van posar un vídeo explicant com van trobar l’escultura i que van fer després de trobar-la.

Després d’això, els nens i nenes espanyols vam anar a una botiga amb les professores on venen records, com imant, clauers, tasses… de la cultura siciliana. Una vegada vam acabar vam tornar a l’autobús on ens estaven esperant els italians i les professores. Des d’allí ens vam dirigir de tornada cap a Santa Flavia. Va ser un viatge llarg però agradable.