Treball de síntesi de 2n d’ESO

‘CONEIXEM LA GARROTXA’

El treball de síntesi d’aquest any de 2n d’ESO ha tingut lloc a la Garrotxa, la zona volcànica de la província de Girona on, del 8 al 10 de maig, els alumnes hem pogut visitar i admirar els volcans inactius i hem après dades, curiositats i fets que no sabíem sobre aquests volcans.

Vam passar aquests tres dies a ‘el Rourell’, una casa de colònies al mig del camp a la Vall d’en Bas, on hem pogut gaudir de diverses activitats organitzades per la casa, la qual gaudeix d’un entorn meravellós i d’un deliciós menjar que hem gaudit molt.

El primer dia, després d’arribar a la casa de colònies, vam començar les activitats: ens vam dividir en sis grups que van determinar les persones que farien primer una activitat o altra. La meitat dels alumnes vam fer una cursa d’orientació on vam aprendre a fer servir la brúixola i a situar-nos en la muntanya guiant-nos de mapes i d’altres dades que ens va explicar el guia de cada grup. L’altra meitat de l’alumnat vam dur a terme diverses activitats on va haver-hi molt de treball en equip, rialles i també aprenentatge, com per exemple: tir amb arc, cursa de sacs, etc. Quan es va fer fosc, vam realitzar una sèrie de jocs nocturns amb llanternes on ens ho vam passar d’allò més bé.

L’endemà va ser un dia d’excursió, ja que vam fer diverses caminades acompanyades d’un guia on vam poder veure els volcans des de ben a prop, perquè vam arribar fins al cràter (cobert) del volcà Santa Margarida! Primer vam fer una excursió al Croscat, un volcà al qual li falta un fragment a causa de l’activitat humana. Vam veure el tros que va ser excavat i d’aquesta manera vam descobrir com és el volcà per dins. Ens van parlar sobre les roques volcàniques i de les tres erupcions que va produir aquest volcà fa molts anys.

Un cop vam acabar aquesta excursió, vam començar l’ascens cap al volcà de Santa Margarida, que no va ser fàcil, però va valdre la pena perquè vam arribar al mig del cràter, on hi ha una església de la qual ens van explicar la seva llegenda. Més tard, vam sortir del volcà i ens van portar el dinar allà al mig del camp, podent gaudir de les vistes del volcà al que havíem entrat feia una estona. Després de dinar, vam visitar el bosc de la Fageda d’en Jordà, (on també hi ha una fàbrica de iogurts) un bosc ple d’encant que és molt especial i únic per l’activitat volcànica que va haver-hi a la Garrotxa.

A la nit, ens vam posar guapos i guapes per a uns jocs de nit amb música en els que vam riure, disfrutar i ballar molt.

L’últim dia, vam intercanviar les activitats que vam fer el primer dia a l’alberg, i la meitat del curs va fer la gimcana col·laborativa i l’altra meitat la ruta d’orientació. Vam dinar i vam anar de tornada cap a Reus.

Aquest ha sigut un treball de síntesi on hem après moltíssim i hem pogut gaudir de l’espectacular i bonic ambient i entorn de la comarca de la Garrotxa.