Logo25anys

Visita a les Mines de Collbató

La nostra aventura comença el divendres dia 14 d’octubre quan els alumnes de 4rt d’ESO vam anar a les mines de Collbató.

Quan vam arribar vam anar a esmorzar a un parc. Més tard ens vam trobar amb els monitors que ens van dividir en dos grups, classe A i classe B.

Aleshores, ens van explicar els tipus de roques

que hi havia a Collbató, també ens van explicar com es va formar Montserrat. Vam veure els diferents tipus de roques al llarg del camí, des del poble fins a les coves.

Durant el camí vam veure una paret de roca molt gran en la qual hi havia la marca de les ones de l’antic mar, davant d'aquesta gran paret hi havia els antics forns de pedra calcària. Vam entrar en  un dels forns i vam pujar per una escala per veure'ls des de fora.

Tot seguit,  vam anar caminant fins a una capella on ens vam parar i vam parlar de tot allò que ens havien explicat. Després vam anar a peu fins a les coves, vam pujar moltes escales fetes a la roca de la muntanya. Quan vam arribar a les coves vam haver d’esperar una mica, i primer va entrar la classe A amb un monitor i després el següent monitor va agafar la classe B.

Un cop a dins, ens van explicar la història de les coves de Salnitre : ens van explicar que, al començament, els homes de la prehistòria vivien allà, i que quan van marxar un grup d’aproximadament 1000 rat-penats es va instal·lar a viure allà; més tard els monjos de Montserrat van trobar el salnitre que s’havia format gràcies als excrements dels rat-penats, molts anys més tard es va començar a fer turisme a la cova.

Un cop feta l’explicació ens van portar a través de les coves i vam haver de baixar moltes escales amb una forta pendent. Ens anàvem aturant per a veure estalagmites, estalactites, cascades, banderes i columnes.

Vam veure un conjunt de columnes que semblaven la figura de  Sagrada Família; ens van explicar que es creu que Antoni Gaudí va trobar en aquell lloc la seva inspiració. També vam veure la figura de la Moreneta feta d’ estalagmites, aquesta estava a la part més fonda de la cova, a 24 metres.

Vam sortir de la part més profunda per un túnel molt petitó i  després vam haver de pujar i baixar escales fins arribar a fora, on vam començar a baixar la muntanya per  poder arribar a  l’espai on dinaríem.

Un cop vam arribar a una zona de pícnic,  cadascú va seure on va voler, la classe A va començar a dinar mentre esperaven que l’altra classe baixés. Després de dinar vam tenir una estona per a poder descansar abans de tornar al bus i marxar cap a Reus.

I la nostra aventura va finalitzar quan vam arribar a Reus, després d’haver tingut una gran experiència i d’haver passat un molt bon dia.

ESO4collbato1

JoomBall - Cookies

Cookies - Informació adicional

Ús d’adreces IP i cookies, i recollida de dades estadístiques

El col·legi Pare Manyanet de Reus l'informa que la navegació d'un usuari per aquesta web deixa com a rastre l'adreça IP que li ha estat assignada pel seu proveïdor d'accés a Internet. Només es fa servir aquesta adreça per a fins exclusivament interns, com són les estadístiques d'accés al Portal.

Per a la utilització d'aquesta web, és possible que s'utilitzin cookies.

Les cookies (galetes) són arxius que es poden descarregar en el seu equip quan visita pàgines web. Són eines que tenen un paper essencial per a la prestació de nombrosos serveis de la societat de la informació. Entre d'altres, permeten a una pàgina web emmagatzemar i recuperar informació sobre els hàbits de navegació d'un usuari o del seu equip i, depenent de la informació obtinguda, es poden utilitzar per reconèixer l'usuari i millorar el servei ofert.

Les cookies que es puguin utilitzar en aquest portal s'associen únicament amb el navegador d'un ordinador determinat (un usuari anònim), i no proporcionen per si mateixes cap dada personal de l'usuari.